• Головна
  • Дмитро Богачов: наслідки відмови в реєстрації податкової накладної
13:17, 28 липня 2017 р.

Дмитро Богачов: наслідки відмови в реєстрації податкової накладної

Дмитро Богачов: наслідки відмови в реєстрації податкової накладної

З 1 липня 2017 року запроваджена автоматична реєстрація ПН/РК в ЄРПН, проте ДФС отримує право відмовити в такій реєстрації, керуючись низкою критеріїв оцінки ступеня ризиків, які вже визначило Міністерство фінансів.

Назвати це нововведення позитивним або негативним явищем залежить від того, з якої точки зору його розглядати. Якщо підходити до цього із позицій роботи фіскального органу, то нова процедура зупинення реєстрації податкової накладної платника ПДВ є чудовим інструментом запобігання зловживань з податком на додану вартість та вдосконаленням його адміністрування. Тобто, звична загальна процедура електронної реєстрації податкової накладної платника ПДВ доповнилась інструментом контролю реальності фінансової операції суб’єкта господарювання. В свою чергу з точки зору юридичної особи платника ПДВ, у разі виявлення при реєстрації податкової накладної ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, виникає додаткова необхідність у доведенні правомірності і достатності підстав для реєстрації поданого звітного документу.

Затверджений Кабміном Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 485 від 04 липня 2017 р., передбачає, що платник ПДВ, в реєстрації податкової накладної якому відмовлено, має подати скаргу з до ДФС протягом 10 календарних днів після отримання ним рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації. Зокрема, залежно від критерія, за яким здійснювався моніторинг накладної або розрахунок коригування, скаржник має додати до скарги документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. До останніх, відносяться такі документи як договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності).

Протягом десятиденного строку розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг або задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної, або залишає скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС без змін. У випадку відмови скаржнику у реєстрації податкової накладної, або залишення скарги без задоволення та рішення комісії ДФС без змін, можливе подальше оскарження такого рішення комісії ДФС з питань розгляду скарг в судовому порядку.

Тобто, в таких умовах, критерії оцінки ступеня ризиків створюють загрозу блокування податкових накладних в тому числі цілком і для добросовісних платників податків. І це не може не завдавати зайвих клопотів суб`єкту господарювання.

На бізнесі це відображатиметься тільки у тому випадку, якщо у поданих на реєстрацію податкових накладних буде виявлена їх відповідність критеріям оцінки ступеня ризиків такої податкової накладної, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної.

Потрібно додатково подавати скаргу та пояснення з найповнішим комплектом підтверджуючих реальність проведеної господарської операції документів.

Прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної , як приклад, на підставі недостатності копій наданих платником документів може передбачати в собі корупційні ризики та дозволяє службовцям ДФС призупиняти процедуру реєстрації податкових накладних через відсутність, припустимо, листування між контрагентами або сертифікату відповідності.

Нововведення не призвели до змін в процедурі реєстрації податкових накладних. Процедура реєстрації єдина, детально описана у п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України і працює по наступному механізму:

1.Платником податків направляється податкова накладна в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2.Автоматизований моніторинг Єдиного реєстру податкових накладних, перевіряє і виявляє відповідність сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків. У разі виявлення – реєстрація податкової накладної зупиняється.

3.Платнику направляється квитанція з інформацією про зупинення реєстрації із зазначенням пропозиції про надання пояснень і документів, достатніх для реєстрації накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

4.Платник має право протягом 365 календарних днів подати до контролюючого органу за місцем обліку пояснення і документи щодо відповідної податкової накладної, які передаються до комісії ДФС з розгляду скарг не пізніше наступного дня.

5.Протягом 5 днів з моменту отримання документів та письмових пояснень комісія ДФС з розгляду скарг приймає рішення щодо реєстрації або відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиного реєстру податкових накладних.

6.У випадку відмови у реєстрації – можливе судове оскарження такої відмови.

Як було підсумовано в.о. Голови ДФС Мирославом Васильовичем Проданом, з початку роботи системи моніторингу оцінки ризиків при реєстрації податкових накладних (станом на 25 липня) зупинено реєстрацію лише 132,1 тис. податкових накладних/розрахунків коригування. Це складає 0,97% від загальної кількості зареєстрованих документів. За вказаний період Комісією ДВС з розгляду скарг прийнято до розгляду понад 27,5 тис. податкових накладних від майже 3,5 тис. платників. За ними винесено рішення по 8 тис. документів. Позитивні рішення винесено по майже 4,2 тис. накладним, відмовлено у реєстрації майже 3,9 тис. документів.

Але ж цифра призупинених реєстрацій податкових накладних/розрахунків коригування у 132,1 тис. не є мізерною. Процедура нова та становить чималий інтерес для юристів-практиків. Зокрема, до нашої юридичної фірми «Ваше право» вже звертаються компанії нашого міста і прилеглих населених пунктів, скарги яким було оформлено та направлено до Комісії ДФС з питань розгляду скарг.

Юрист ЮФ «Ваше право» Дмитро Богачов

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Новомосковськновини #новиниНовомосковська #відмовавреєстраціїподатковоїнакладної #ЮФ"Вашеправо"
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...